fredag 5 maj 2017

Framtiden vet man inget om

För 6 år sedan så pluggade jag trädgårdsdesign och blev klar i Maj 2012. Mina tankar då var ju att designa trädgårdar på sidan om mitt jobb som barnskötare.



 Så blev det inte alls utan jag designade en endaste trädgård bara. Naturligtvis så har jag hjälpt några med tips och tankar om hur man kan göra men inte mer än så. Jag kikade tillbaks lite på min trädgårdsblogg och så här stod det i slutbedömningen av kursen.


Din illustrationsteknik är personlig, intresseväckande och fungerar bra.


Din presentation med ritning, växtlista och text är tydlig och lättillgänglig.


Du har dessutom fått in din personlighet som trädgårdsdesigner och du motiverar dina val väl. Utmärkt!

Jag minns att jag blev väldigt glad och kände mig stolt den gången. Nu har det gått några år och som ni vet så testar jag ju på att jobba på Blomsterlandet nu. Jag har verkligen fått använda mina kunskaper där. 

Innan allt detta så utbildade jag mig inom friskvård, idrott och hälsa och trodde att jag skulle sysselsätta mig med det resten av livet. Så blev det inte heller men jag kämpade på i 7 år som egen företagare. Självklart så är den kunskapen också bra att ha med sig i bagaget.


Bilder från mitt lilla gym.

Jag ångrar ingenting tvärtom, jag är glad att jag fått förverkliga mina drömmar. Vad som kommer hända i framtiden vet jag ingen ting om bara att jag ska göra mitt bästa för att jag ska trivas där. Jag har ju faktiskt en liten yrkesdröm till, nämligen att driva ett liten mysigt café på Öland eller Österlen. Fast det tror jag nog inte jag hinner med. Här kan du läsa mer om mitt o-öppnade sommarcafé.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Gillar när man förverkligar sina drömmar. Kanske blir ett café till slut med. Ha en solig fredag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Drömmar måste man ha...ibland blir dom av, ibland inte! Café på Öland? Jamen då hänger jag på!! Jag kan baka :)
    Jamen nu tar vi helg först Pia!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Inte vill vi sitta på hemmet och ångra att vi inte vågade! Nej, förverkligade drömmar gör livet rikt! Heja dig!!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.