tisdag 9 maj 2017

Hagel, snö och nordanvind.

Dessa dagar borde liksom inte finnas i Maj tycker jag. 

I dag känner jag en känsla i kroppen, en känsla om att jag faktiskt gjort ett tokigt och helt galet val. Jag längtar så till mitt gamla jobb. Längtar till värmen, gemenskapen och känslan av att faktiskt vara erfaren. Att veta vad man gör och varför. Jooo jag kan trädgård och planteringar, jag vet en hel del om sånt men lååångt ifrån allt det andra som krävs när man arbetar inom handel. 

Sen det där med att jobba helg. Näe jag gillar det inte alls även om man får dubbelt betalt vissa timmar. Så jag kommer faktiskt kasta in handduken, japp så är det. Det tyngsta jobbet jag haft, det smutsigaste och ett väldigt stressande arbete faktiskt. Hela kroppen värker och jag är full av blåmärken, självsprickor och så feber på det. VA? Ja det kan man kanske inte tro. Men det är faktiskt sant.

 Men jag ångrar inte att jag testade ändå och jag skäms inte alls för att erkänna att jag inte klarade av det. Jag klarar så mycket annat här i livet. Jag är ändå stolt över mig själv. Så det så!



Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Men är det inte lite så, man uppskattar inte det man har förrän man kan jämföra med något annat. Jag tycker du är tuff som gav dig själv en chans att testa något annat. Jag är inte säker på att jag hade haft stake nog att göra det.
    Hoppas nu att du kryar på dig och att vi får värmen tillbaka snart. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Det är väl utmärkt att kunna se vad man vill/klarar/tycker om. Utifrån det kan man ju ta bättre beslut! Snö i maj ... huh!

    SvaraRadera
  3. Att våga testa något nytt är en seger i sig. Roligare att komma tillbaka till det som man nu vet passar bättre!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.