tisdag 16 maj 2017

Luften är för alla

Här hemma så har vi en luftvärmepump. Den ger härlig värme på vintern och på sommaren när det är som varmast, ja det blir faktiskt riktigt varmt ibland. Ja då kan man ju ställa om den så det blir svalt och skönt. 

Jag har verkligen inget emot värme men om jag ska jobba och prestera något så är det skönt om jag får sova några timmar. Sedan har vi ju allergier i familjen, så ren luft under värsta pollentiden är också väldigt skönt.

  Då funkar väl luftvärmepumpen kanske inte jättebra men det finns ett filter i som man får rengöra ibland. Funderar på att skaffa en luftrenare har kikat lite 
här.  

Luftrenare borde det finnas på många platser tex. på skolor och förskolor. Många barn är allergiska idag och ren frisk luft borde man verkligen kunna erbjuda eftersom så många barn vistas där under flera timmar varje dag.

  När vi nu är inne på luft så kan jag känna att det blir en aningens fuktigt i husvagnen under lågsäsongen. Kanske man skulle investera i en avfuktare.  Någon som har erfarenhet av en sådan? 

  Nu ska jag ta och vädra lite här. Frisk luft har ingen dött av brukar min mamma säga.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Luftvärmepump ska installeras i huset i Spanien. Luftfuktare hade vi när grabben var liten. Han hade falsk krupp och den hjälpte då.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Har ingen egen erfarenhet av de där luftvärmepumparna eftersom vi har vattenfyllda element. När vi köpte huset fanns en värmepump som tillskott, men den värmde vatten och fyllde på i pannan liksom.
    Däremot har vi ju källare och där har vi en avfuktare för att kunna snabbtorka tvätt och slippa den unkna källardoften. Helt suveränt! Verkligen något jag kan rekommendera. Vi är nog inne på nummer två eller tre på de trettio år vi bott i huset.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Hallon hallon. ....är det här du är. Du har det riktigt fint här inne. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Låter skönt med sval luft på sommaren! I vårt sovrum ligger solen på hela dan, så det brukar bli lätt olidligt...

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.