onsdag 17 maj 2017

Vårdepp och en rostig rörtång

Det hände sig att jag fick lite semester. Ja inte så tokigt eftersom det alltid är väldigt mycket som ska fixas i trädgården och i växthuset den här tiden. Härligt! 

Nja, så härligt är det inte. Jag lider ju av vårdepression och även om jag lärt mig hur jag ska hantera den så är det tusan så jobbigt. Jag måste verkligen tvinga mig själv att ta tag i saker även sånt jag älskar. Nej jag skäms inte alls för att berätta för jag vet att det finns många som har det likadant.

 Vill gärna lägga mig på soffan och blunda. Fräser och morrar åt stackars oskyldiga maken och får kväva envis gråt. Fast sen när jag väl fått av mig pyjamasen och borstat tänderna(vilket kräver massor av energi)så går det av bara farten och så kommer glädjen och livslusten smygandes igen. Jag försöker göra bra saker som gör mig glad men även sånt som glädjer andra. 

Rosorna blev klippta, rabatterna rensades och jag hittade en gammal rörtång när jag grävde runt lite. Vanliga kloka människor hade med största sannolikhet slängt den. Fast jag tänkte att det kanske skulle gå att fixa till den. Experimentet har startat. 

Jag planterade också om lite i växthuset. Upptäckte att det är bra trångt där nu. Måste absolut skänka bort lite. 

Hann med en eftermiddagsstund med föräldrarna då det bjöds på inlagd strömming och räkfylld avokado. Så livet är härligt, klart det är. Det gäller bara att påminna sig om det.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Lite semester är inte fel alls. Du hann ju massor också.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Depression är verkligen inget att leka med. Jag är uppvuxen med en mor som led av depression och därmed vet jag att man behöver hjälp och det fort innan hålet blir för djupt. Därför är det inte så konstigt att jag har så känsliga känselspröt för just den typen av sjukdomar :o
    Jag hoppas att du får den hjälp du behöver och förtjänar. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.