fredag 2 juni 2017

Fullt ut

Jag sammanfattar dagarna. Japp det gör jag. Sätter liksom betyg på det som hänt eller gör en rejäl reflektion. Om man jämför, vilket jag alltid kommer göra,  så har jag haft en skön dag, en dag att minnas ni vet som rätt enkel.

 Finns ju dagar då allt varit nattsvart och jättesvårt också. Dagar då man inte riktigt fattar vad som händer. Felet med mig kanske är att jag ger järnet fullt ut på jobbet, hemma och överallt. Såååå jäkla onödigt. Ja ja förstår att många tänker så. Kanske jag själv tänker så ibland men inte kan göra om mig själv i en handvändning. 

Jag sov dåligt i natt, tänkte tusen tankar om en det ena och än det andra. Om att hålla tal på sonens bröllop, om hur jag ska förhålla mig till höstens uppdrag. Om hur jag ska agera som medmänniska, kollega och vän. Om hur jag ska slippa känna mig som skrutt efter jordgubbarna.

Att jag borde vara tydlig och ärlig hela tiden. Att jag måste blomma ut. Jag anser mig själv som en ganska så trevlig person men kan vara riktigt bitchig när jag vill. Eller rättar sagt när det behövs. Men jag undrar varför jag ska behöva vara det. 

Hur svårt ska det vara liksom?

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Det är svårt! Jag är alltid rak, ärlig och glad, det är liksom min grej för jag vill bemötas på samma sätt, men näe...
    Jag klurar ofta på detta hur man uppfattas, vilka signaler ger man ut?! Men jag står med båda tassarna på jorden och går min egen väg, det blir bäst så :)
    Kraaaam Titti

    SvaraRadera
  2. Funderingar och tankar sömnlösa nätter, det är ju så onödigt men jag är likadan.
    Vänder och vrider på saker och ting på nätter och framför allt tidigt på morgonen när jag borde sova som bäst.
    Rak och ärlig är jag alltid och det är jag stolt över, säkert kan en del tycka något om det men det struntar jag i! Jag gillar att vara så och jag är alltid snäll!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  3. Jag är alltid snäll, kanske för snäll för/med utomstående.... Familjen är jag hårdare och rakare emot! För utomstående är jag den som alltid skrattar. Ibland skulle jag vilja vara lite mer som mot mina egna, rak och lite hård istället för att vara så mesig... Men detta är ju jag, bara att acceptera det, kanske...
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Jag försöker vara rak men ibland är det svårt och det bär emot. Vill inte såra utan jamlar med alla andra.
    Ha en fin lördag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Det kan vara så svårt det där. Jag vill alltid vara ärlig och rak men det är inte alltid lätt.
    Hoppas du får en fin dag :)

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.