tisdag 4 juli 2017

Alkoholfritt!

Villa Ryttarängen har det lite fullt upp nu. Jamen det är ju inte varje dag ens äldsta son ska gifta sig. 

Om nerverna sitter på utsidan?? Jo det är bara förnamnet. Jag är en aningens stressad faktiskt. Vet inte varför för jag behöver ju inte göra så mycket, det mesta är redan klart. Jag är bara så rädd för att inte göra det bästa och finaste jag kan. Att det jag planerat inte räcker till och att mitt tal blir fjuttigt och larvigt. 

Ja ni fattar kanske. Jag vill i alla fall tipsa om ett alkoholfritt rött vin som vi klämde i oss i går till pizza. 

Ibland så behövs det ett alternativ och då kan jag rekommendera detta även om det ändå är lite saftvarning. Två dagar kvar till semestern och jag ska till frissan i morgon. Det ska bli så skönt. 



Kram Pia





4 kommentarer:

  1. Visst är det bra att det finns alkoholfria varianter. När jag gick min dryckesutbildning var en av provningarna helt alkoholfri, både vin och öl. Det var mycket intressant. Jag har inte testat Barrels & Drums alkoholfria, bara det med alkohol och det är riktigt, riktigt bra.
    Bröllopet kommer att gå jättebra! Du kommer att klara det alldeles galant, men visst är det naturligt att vara nervös. Det är ju förhoppningsvis "once in a lifetime".
    Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Tack för vintipset.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Ja ibland behövs alkoholfria alternativ. Men så kul att din son skall gifta sig, gud så nervös jag skulle vara om jag skulle hålla tal, då skulle jag nog behöva alkoholhaltigt vin för att ens tordas öppna munnen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Men ååå sötsnöre...såååklaaaart ska man vara nervös...jissses jag skulle ha nerverna i ett skåp tror jag...
    Men ett tal...det kan aldrig bli fjuttigt eller larvigt... det är bättre att säga bara några ord än inga alls... Det där kommer du fixa och de kommer vara så nöjda så nöjda... stor stor kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.