måndag 10 juli 2017

Inte ett öga torrt

Sådär ja. Nu kan jag sätta mig en stund är vid datorn och försöka sammanfatta det fina som hänt. Många bilder till er i släkten som inte var här.

Brudbuketten från Blomsterlandet Gränby stad

Ett bröllop som varade i dagarna tre precis som i sagorna. Ja det här var verkligen ett sagobröllop måste jag säga. Jag ska ta det från början. Det var en gång en Sara och en Tim som skulle gifta sig. Jag skulle få vara med från allra första början, vara delaktig i deras planer och sedan har vi bollat hur det hela ska piffas och bli fint. När första dagen, själva duknings och pyntar dagen var över så var vi såååå nöjda. Allt blev precis så där som vi tänkt.

suddig mobilbild på dukningen

 Sen sa SMHI att det skulle regna hela lördagen. Sara tyckte att vi skulle göra som på OS spränga bort molnen. Ja men det behövdes ju inte för när lördagen kom så sken solen på oss hela dagen. 



Innan själva vigseln så kom hela brudföljet hit på lunch. Jag bjöd på en tärnskål med rosa bubbel.


  När bruden var klädd och klar då kom första tårarna och för säkerhets skull så hade jag bölat lite på natten också så det skulle vara klart liksom. 


Jag har inte vattenfast mascara nämligen. Vi fotade dem under vår giftas ek innan de drog vidare för annan fotografering.  


Ja sen väntade kyrkan som var full av folk och när de tågade in till Mendelsshons ..ja ni fattar va? Då var det inte ett öga torrt.  Risgryn och såpbubblor och allt som hör till blev det utanför. 


Till festlokalen åkte paret i en fin gammal bil. Där väntade snittar och bubbel och mingel.



Min vän Agneta och så lilla Mamma 

 Sedan fick vi en fantastisk middag och jag passar på att göra lite osponsrad reklam för Kocken och Kallskänkan som företaget heter. Väldigt god mat. Om vad som hände kring den ska jag ta en annan dag.  Sen var det ju alla tal och ja då gräts det lite men vi skrattade också så vi tjöt. Vilka fina vänner paret har. Som mamma så blir man allt lite, nej jätte mycket stolt när det haglar lovord över ens son. Att han är snäll, hjälpsam, kamratlig, glad och ordningsam.  Som om inte det kunde räcka... 


Nej för rätt som det var så reser sig bruden upp tågar fram till keyboardet, spelar och börjar sjunga med sin vackra klara röst. En sång till Tim "Thinking out loud" som hon översatt och gjort om. Ja då var det dags igen. För tårar.


Sen dansade vi och festade som bara den innan paret tog taxi till hotellet i stan. Nästa dag, dag 3 då städades det. Maken och jag som sovit utanför i husvagn startade tidigt och sen avslutades den dagen med grillat på vår altan.


Sagobröllop är fantastiskt roligt. Vi får se när nästa blir.


Kram Pia

10 kommentarer:

  1. Så roligt med bröllop! Stort grattis till det vackra brudparet! Allt ser superfint ut!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Så underbart! Gläds med dig. Ser jättetrevligt ut men vet hur mycket arbete som ligger bakom. Vår äldste son gifte sig för tre år sedan den 5 juli. Härliga minnen.
    Hoppas du får lite lugn o ro och kan pusta ut och minnas helgen och suga på allt fint ännu en gång.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  3. Å jag grinar så mycket att det enda jag får ur mig är..
    UNDERBART!!!!
    ♥ ♥ ♥
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Åhh bröllop är bland det vackraste som finns, det är alltid glada miner och massor av kärlek i luften. Jag kan tänka mig att det blir ännu vackrare och ännu mer av allt när det är ens barn :-)
    Jättefina bilder.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Så vackert ni ordnat och så fina bilder. Med andra ord helt underbart.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Å så vackert och så fina bilder! Jag hade velat se en bild på dig i din klänning också :-) Vilken fin present! Mys!

    Kram och ha en fin dag,

    Anneli

    SvaraRadera
  7. Så fint och genomtänkt det ser ut! Härligt med bröllop, två av mina döttrar har bara smugit iväg och gift sig, men så har de varit sambos länge. Men lite synd, jag väntar på yngsta, hon gillar fest och kalas så om de får tummen ur nångång så blir det nog ett "riktigt" bröllop.

    Ha en fin dag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Åh så fint! Det blir alldeles för sällan bröllopsfest! Det är ju festernas fest liksom!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Åh vilket underbar bröllop! Blir rörd bara av att läsa om det ❤ Förstår att du är stolt och glad!

    SvaraRadera
  10. Åh så härligt med bröllop, jag blir nästan tårögd jag med när jag läser det! Vi såg på vår bröllopsfilm i går kväll, det var ju liksom 25 år sen det begav sig...
    vilket jobb du/ni gjort, ser jättefint ut! Hoppas man får vara med på något av sina barns bröllop, förstår att det måste vara någonting extra!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.