torsdag 6 juli 2017

Lite trädgård igen

Godmorgon. 
Idag så skiner solen igen och jag ska strax kila ut en sväng med vattenkannan.  Ni ska få hänga med. Varning för bildbombning.
💓

 Nypa lite i bland blommor och blad. Ta bort visset och snurra lite på krukor. Lukta på allt och just nu är det doft av schersmin, kaprifol och fläder som dominerar.


Jag blir lika glad varje gång jag ser alla färger och blandningen av det jag sått och det naturen sköter helt själv. Fantastiskt!

 För ett år sedan så var jag i Italien. Blev liksom förälskad i det landet, i krukorna på trappor, i lavendel och vinodlingar. Tog med mig mycket inspiration hem.


 Fast något Medelhavsland bor ju inte vi i så man kan inte riktigt skapa den känslan. 



Här finns druvor, pyttesmå lavendel och krukor på trappen men det räcker liksom inte riktigt.

Här har vi annat vackert och det finns säkert någon från Italien som tycker att vi har det gudomligt vackert i vårt land också.



Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Vackert och blommigt! Ja här regnar sommaren och blommorna bort...himmel vilka störtskurar och jag har fullt sjå att springa in o ut med alla krukor. VAR ÄR SOMMAREN?????????????! Är den hos dig tro och ligger i hängmattan tro :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Underbar vacker trädgård du har.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Mmmmm så underbart med alla färger :-) Sommar liksom.
    Ha de underbart. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Tack för rundturen, så mycket fint du har som blommar hos dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej fina!
    Nu har jag läst ikapp här och OJ är det dags nu i helgen! Så himla härligt! Det kommer bli alldeles fantastiskt bröllop, det är jag säker på! Läste att du ska smycka med murgröna... så vackert! Du lovar väl massor av bilder!!??? Men du... jag tror absolut inte att du behöver vara orolig för att ditt tal ska bli futtigt... du är ju en fena på att skriva blogginlägg, så jag tänker att du har orden inom dig rent naturligt! Det kommer bli så bra! Underbara växter du har! Jag är SÅ glad över mina fina petunior som jag fått av dig, säger det ofta till P att jag är så glad över dem och att jag tycker det är så häftigt att du drivit upp dem från frön! Du kan du, Pia! =)
    Stor kram och önskar sonen och den blivande hustrun all lycka när jag ändå håller på ;) =)
    Kraaaaam/Maria

    SvaraRadera
  6. Så mycket fina blommor du har. Jag tänker gröna fingrar och jag blir så avundsjuk. Mina är så långt ifrån gröna som det bara kan gå. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.