tisdag 8 augusti 2017

Malvorna, höga klackar och plattat hår.

Utanför växthuset planterade jag ner malvor. Jag tog alla på samma ställe, tycker det blir liksom lite maffigt då. Dom har blommat över nu men vackra var dom och vilken härlig färg. 

 Tittade just på Allsång på skansen. Duktiga musiker och sångare. Fast så tänkte jag på en sak. På hur olika livet ter sig för oss levande. Jag som påtar i jorden, är nära naturen och helst går barfota eller i alla fall med låga klackar och sparsamt sminkad. 


Jag jämför mig med showbusiness. Utseende verkar spela stor roll. Jag skulle aldrig kunna gå ett enda steg i dessa höga klackar. Hon kanske aldrig har satt ner sina fingrar i jorden eller grävt ett endaste spad tag, vad vet jag?  Funderar lite på hur många timmar det ägnas åt att träna, platta håret, spraya och lägga makeup. Förmodligen lika många som jag lägger ned på min trädgård.  Så olika men ändå lika på något vis. Det handlar om hängivelse kanske.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så kan det vara och tur är väl det. För fy så tråkigt om vi alla vore lika. Men jag ligger hellre på knä och gräver i rabatterna 😊.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Visst är det intressant att tänka på hur olika liv alla lever. :-)

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina bilder, särskilt den första som jag verkligen gillade :)

    Jag håller delvis med dig - jag sminkar mig i princip varje dag men bryr mig inte så mycket om utseendet i övrigt. Har kommit på mig själv flera gånger med att håret på bakhuvudet inte alls är fixat, jag har bara kammat till det som syns framifrån i spegeln och mina kollegor har flera gånger sagt åt mig att vända på kläder som är ut och in. Jag är inte så fåfäng helt enkelt.

    Men jag gillar heller inte trädgårdsarbete. Varken högklackat eller planteringar :) Tur att mänskligheten är så varierad.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.