tisdag 1 augusti 2017

Måttligt överviktig och oförstoppad samt en touch av hav.

Ja men skratta på ni. Jag blir bara så vansinnigt arg när läkare inte lyssnar. 

Ok måttligt överviktig kan jag väl kanske hålla med om. Men förstoppad???? Vad sjutton hör karln inte vad jag säger?  En förhöjd sänka på det skvallrar ju om att något är på tok tycker jag i alla fall. Nej jag ska envisas med att få en remiss till kunnigt folk. Morr! 
😟
Jag bjöd hit en trevlig person idag som har liknande intressen som jag. Trädgård bland annat. Vi lunchade och babblade på i timmar. 

En fin present fick jag också, påläst som hon var så passade den så himla bra in i uterummet. Sjöstjärnor i rep. Du gillar väl marint tema va? Om jag gör.

Längtan till hav och kust gör att maken och jag spanar lite på några dagar ute vid kusten. Vi får se hur det blir med det. 

Byggställningen har flyttats till en annan sida av huset så snart, snart så ska det nog bli målat där också. Jag ska bara....


Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Trevligt att träffa likasinnade, det finns alltid samtalsämnen :-)
    Trist med läkaren :-( Tycker att vi kvinnor alltid blir bemötta på just det sättet och så undrar folk varför man inte besöker läkaren :o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Haha...Du skriver så roligt :-) Ja, och fast det är eländigt så måste man le. Stå på dig med sjukvården du! Man måste vara frisk för att orka vara sjuk och jösses så sur man blir när man får blaha sjukvård och konstiga utlåtanden från läkare. Nej! Begär en second opinion!

    Kram!
    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen du hittar en läkare som kan lyssna. Du har all rätt att morra!
    Man önskar att läkaren varit som din vän, påläst och lyhörd. Så passande present!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Jag är i alla fall glad över att Du tagit Dig till en läkare, och att nästa besök blir till det bättre. Men det vore ju skönt om det "bara" är förstoppning... tänker jag!
    Så vackert med sjöstjärnorna, och härligt att pladdra bort några timmar!
    Kramen från Kate

    SvaraRadera
  5. Tråkigt när dom inte lyssnar på vad man säger när man är hos läkaren.
    Vilken fin present du fick.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. Tråkigt när dom inte lyssnar på vad man säger när man är hos läkaren.
    Vilken fin present du fick.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.