onsdag 6 september 2017

Ännu doftar kärlek...

Jag har semester idag. 

Väldigt bra eftersom gårdagens middag nog var lite infekterad. Jisses så sjuk jag blev. Stackars maken fick sitta här ensam och fira, jag låg däckad med frossa och magåkommor om man säger så. 

Kroppen är i chock idag. Fniss! Kremerad rödspätta var nog inte så bra. Nåja det är som sagt skönt att jag är ledig. 

Jag tar en liten sväng ut i trädgården. Till min andra kärlek. Som vanligt i morgonrock och foppatofflor fast numera med raggor på. Åhhh så fint med alla färger. 

Korall kornellen är verkligen fin året om. Kaprifolen ska vi inte glömma, vilka underbara dofter som slår emot mig och färger. 


Vi har två olika sorter som blommar nu. Inne i växthuset kämpar chilin med att mogna. Tomaterna likaså men druvorna är klara och snart slut. 



Hade hoppats på att kunna bjuda på några på kalaset. Vi får se. 

De små gula pärontomaterna kommer nog bli klara i alla fall. 

Vilken blomsterprakt va? Jag passade på att köpa några bollkryss, billigt på ICA. 

Måste ju fylla krukorna jag fått av en vän med något. Frågan är bara vilken färg jag ska ta? Äsch en av varje blir bra, inte enhetligt här inte. 

 Hösten är här men inte riktigt, riktigt slut på sommaren för ännu doftar kärlek i vår trädgård. Så det så!

 Ska snart ut och ge den lite omsorg.

Kram Pia























3 kommentarer:

  1. Sagt det förut och säger det igen. Du har en vacker trädgård.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Hej Pia,
    Så mycket vackert! Jag var också ute i trädgården idag och njöt av alla färger och frukter. Jag älskar kaprifol och har en stor kaprifol som klänger i kaskader utanför skjutglasdörrarna till sovrummet.

    Kram och ha det så gott!

    Anneli i Dalarna

    SvaraRadera
  3. Så mycket kärlek du har runt dig! Och grattis till maken, han ser inte ut att lida av missad födelsedagssällskap!

    Ha en fin torsdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.