tisdag 19 september 2017

Lantliv från soffhörnet.

Visa dagar vaknar man med magsjuka. Fy farao!

 Ja nu har jag ju legat i soffan och haft servicepersonal runt mig hela dagen som köpt tidning och yoghurt. Burit in ved och eldat brasa så det är inte så synd om mig. Bara lite. 

Läget är stabilt nu. Tack och lov.  
När man ligger så där och bara glor i tidningen Lantliv så tänker man på hur man skulle kunna förändra och förnya här hemma. Ja ni vet.

 Önskar att jag fick vara med i en tidning och se så där hurtigt lantlig ut bland morötter, vedstaplar och hembakad pizza bianco. Skrattar lite för mig själv när jag ser bilden av en kvinna i orangea stövlar (som förövrigt aldrig varit i närheten av jord eller hönsskit om jag ser rätt) klädd i finklänning och med en höna i famnen. Japp det är lantliv det.

 Livet på landet kan vara så mycket mer eller så mycket mindre. Men jag trivs där. Med eller utan höna.
Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Nä men oj, du får krya på dig!
    Håller med dig om att livet utanför stan är bra mycket enklare än stadslivet :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Magsjuka är inte kul att vara. Hoppas du är på bättringsvägen nu. Saknar landet lite, men jag har vant mig vid stan också.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Magsjuka är inte kul att vara. Hoppas du är på bättringsvägen nu. Saknar landet lite, men jag har vant mig vid stan också.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Såg att du skrev hos mig att du skulle köpa en glögg i morgon. Men den går bara att beställa från och med i morgon. I butik kommer den nog inte förens i mitten av oktober tror jag.

    SvaraRadera
  5. Men fy vad jobbigt med magsjukan! Krya

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.