måndag 6 november 2017

Rött, rosa och måndag

Mina måndagar är ingen hit. Trots ansträngning och vedermödor så kraschar jag liksom lite här hemma. I vad? Ja det kan man undra. Saker jag hoppats på skiter sig. Känslan av hopplöshet sprider sig inombords.

 Jag tappar upp ett glas rött. Märkligt eftersom jag egentligen inte är så förtjust i rött vin. Ett glas rött löser inga problem, men det känns lättare att handskas med sig själv då.

 Snart ska jag kika på finalen i Kockarnas kamp. Jag hejar på Tareq. Sååå himla bra kock och så himla bra program. Matlagning är ju faktiskt riktigt roligt när man tänker efter. Ja jag famlar efter halmstrån i novembermörkret. Tack och lov för televisionen! Fast idag sken ju solen så ända in i bomben. Klart att jag stack ut näsan då för att få lite D-vitamin. I min vas finns det rosa ros och kärleksört.

 Gör sig bra till kvällens glas av rött. Passar bra till ett härligt matlagningsprogram också. Ja och några salta pinnar.





Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Åhhh, blommor från trädgården gissar jag?
    Tycker allt lite synd om dig och dina måndagar, hänger det ihop med att du inte riktigt återhämtat dig från ditt utmattningssyndrom? Du måste lyssna på din kropp innan det går för långt igen.
    Ha de gott där i TV-soffan. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din kock vann...själv har jag inte följt detta program denna gång. Buketten var fin i vasen...kärleksört är så vackert.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att tv:n finns ibland. Och speciellt nu under den mörka tiden. Nu är det tisdag idag så jag hoppas du mår bättre och att det varit bättre dag för dig. Varm kram Annika

    SvaraRadera
  4. Haha du är ju för tokig du... det ska ju vara en Pia till att dricka rödvin fast det inte är en favorit...;)
    Vilken tur att han vann..;)
    Jag har skrivit en lååång kommentar till dig i ditt inlägg om bloggandets vara eller icke....ba sat du vet <3
    Kraaaaaaam från soffan

    SvaraRadera
  5. Åh, rött är klart en favorit när det gäller livets goda drycker! Jag tror förresten att det innehåller någons orts "må-bra-ingrediens" så länge man inte överkonsumerar... Fniss... Men... det har ofta en "lugnande" effekt på mig ;)
    Angående bloggandet du skrev om... OM du känner att du inte har något att blogga om, om du känner att det inte ger dig något alls, då ska du helt klart sluta. Men om du tänker efter så tror jag inte att det riktigt är så? Eller...? Jag tröttnar efter ett tag på bloggar som BARA visar upp dyra saker. Eller på bloggar där sponsringen tar över de flesta inläggen! SÅ opersonligt om du frågar mig! Så var glad att du inte har så mycket sådana uppdrag ;) Jag tog en del uppdrag för ett par år sedan och tjänade väl ihop ca 4-5000 på ett år. Fast det går bort så mycket i skatt/deklarationen så jag lessnade och nu tackar jag nej när det dyker upp förfrågningar. Jag bloggar för min egen skull. Jag har bloggen som en slags dagbok där jag dokumenterar vad vi gör och olika förändringar i hemmet. Tycker det kan vara lite kul att gå tillbaka och kika. Visst visar jag upp lite dyrare saker ibland och kanske det är skrytsamt med att vi köpt vårt hus på Smögen. Men det struntar jag i. Den som störs får sluta läsa. Jag hoppas och tror att övervägande av mina inlägg inspirerar eller får någon att tänka efter om jag skriver något tänkvärt... Jag hoppas att du fortsätter blogga som du gör! Dina bilder är superfina! (du är en duktig fotograf!!!) Och du skriver på ett fint sätt! Sluta jämför dig med andra, min vän, du och din mysiga blogg duger som ni är!
    För att återgå till västkusten innan jag tackar för mig här ikväll... Jo, det regnar nog rätt mycket där på höstarna! Och blåser!!! Men det gör mig inget, jag får lära mig leva med det, Havsluften vinner liksom ;) Och det förekommer faktiskt att solen skiner också ;)
    Kram på dig!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss... såg att du skrivit hos mig samtidigt, men du blev klar snabbare ;) Har du visat dina Rörstrand-burkar? Mina är inte lika "tjusiga" som Rörstrand ;)
      Kram

      Radera

Tack för dina ord och tankar.