lördag 17 mars 2018

Arga jag och vackra ägg

Det där om att det skulle bli en bra fredag.... Åhh vad fel jag hade. Jag känner ibland eller som jag blivit tillsagd,  jag tycker, för man ska tycka inte känna... att det borde vara någon jäkla ordning. Varför tar jag på mig ansvar? Ok jag kan mitt jobb, men ibland så vill jag bara dra i nödbromsen eller slinka in bakom hörnet. Där ingen ser mig, där jag kan skylla på en det ena och en det andra. Nu är jag ju inte en sådan person. Tack och lov eller ska jag kanske skriva tyvärr?  Sen retar jag mig på petitesser. Jag som gladeligen tar på mig uppgifter, fixar och trixar för att det ska fungera bli trivsamt och bra, utan att begära något tillbaks för det. Vad har man för det liksom? Nej nu är det slut med det. Jag ger upp! Ge och ta, nej det finns inte. Nu ska jag vässa mina armbågar, jag ska trilskas och begära millimeter rättvisa. Ta för mig och skita i hur det går för alla andra. Blunda och hålla för öronen. 

Vackra ägg som jag fick igår 

 Oj så konstigt, för det är ju inte jag. Jag kommer aldrig någonsin kunna vara så. Fast jag är arg nu, riktigt arg. Helvete vad arg jag är. Ja men kanske mest besviken.
(Nej H inte alls på dig)
😟
 Ja allt detta skrev jag igår när jag kom hem ganska så trött och slut. Ibland så rullar vardagen inte på som den ska. Ibland är det så och visst jag vet ju det.  
Idag vaknar jag av att mobilen låter, ett sms. Ska du med på promenad och sedan ta ett bubbelbad?  Nej det går inte, jag är dunderförkyld igen halsen svider och ögonen kletar.  Åhhh Du ska se att det går över till Påsk svarar hon då. Ja det får vi verkligen hoppas. Jag kan ju inte gå och vara arg jämt.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så vackra ägg :-)
    Men det är inte bra för hälsan att bli så arg. Hoppas att din ilska lägger sig och att du kan njuta av din helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Bra! Vässa armbågarna ska jag också göra!! Arg har jag blivit med åren ha ha...näe känner igen det där du skriver. Man ger o ger, vill väl men förmodligen till FEL personer...tröttsamt men man lär sig.
    Varm kram till dig från Titti

    SvaraRadera
  3. Jag fick ett tips en gång av en väldigt klok man.... Han sa att när man var arg, kände sig ledsen eller livet var orättvist och stal energi, då skulle man sätta sig ner med papper och penna och skriva av sig precis allting. Man skulle inte censurera någonting utan skriva ut allt precis som man kände med fula ord, namn på personerna som rörde upp känslor - ja allt skulle man skriva. Sedan skulle man riva lappen i små bitar och kastar bort den! På så vis fick man ur sig en del av det negativa från sitt eget system och inte heller påminnas om det i framtiden. Jag vet inte om det här fungerar för dig ... men en tanke. Föresten tycker jag att din personlighet verkar vara väldigt fin och ömsint - det är bara det att alla kanske inte har förstått det. Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Jobbigt när man bara ger och aldrig får något tillbaka. Då får man bli skogstokig, för till slut bubblar allt över ändå. Ha en bra lördag nu så gott det går med rinnande näsa och svidande hals.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.